Referenties

The House of Change (THOC)

  • Uitdaging: klanten THOC begeleiden doorheen leer- en veranderingstrajecten.
  • Resultaten:
    • Directiecomité’s hebben een duidelijke veranderboodschap die aangeeft wat het resultaat en doel is van het traject
    • Leidinggevenden kunnen omgaan met de eigen weerstand en weerstand van anderen
    • Medewerkers hebben nieuwe vaardigheden verankerd in hun dagdagelijkse praktijk
    • Heel de organisatie heeft (deels) meegeschreven aan een nieuw verhaal voor de organisatie
    • Medewerkers over de ganse organisatie/team voelen zich mee verantwoordelijk voor het succes van de organisatie/team

Sportdienst Heist-op-den-Berg (HODB)

  • Uitdaging: Sportclubbestuurders verbinden om samen een voetbalverhaal voor HODB te vormen.
  • Resultaten
    • Ambassadeurs uit de verschillende clubs die de samenwerking over de clubgrenzen heen willen coördineren
    • Verbinding en vertrouwen tussen de mensen uit de verschillende clubs
    • Gedeeld jeugdbestuur voor de betrokken clubs
    • Gemeenschappelijke initiatieven

Vereniging personen met een handicap (VFG)

  • Uitdaging: samenwerken tussen provinciale afdeling bij uitvoering van nieuwe beleidsplan
  • Resultaten:
    • Nieuw beleidsplan in co-creatie ingevuld
    • Charter met samenwerkingsprincipes ondertekend door alle partijen
    • Verbinding en vertrouwen tussen mensen van verschillende afdelingen

Studiedienst Nationaal Verbond voor Socialistische Mutualiteiten (NVSM)

  • Uitdaging: formuleren van strategische gezondheidsdoelstellingen
  • Resultaten
    • Vijf krachtige gezondheidsdoelstellingen per sector en in totaal zestig gezondheidsdoelstellingen.
    • Afstemming van de gezondheidsdoelstellingen over de sectoren heen
    • Deelnemers kennen de voor- en nadelen van verschillende scenario’s en weten onder welke voorwaarden ze wat kunnen aanvaarden.

Ibogem

  • Uitdaging: coaching traject medewerkers Ibogem rond klantgerichtheid
  • Resultaten:
    • Belang van klantgericht gedrag bij elk individu vergroot
    • Bereidheid van medewerkers om klantgerichter te handelen
    • Wij-verhaal naar de klant

Vonk

  • Uitdaging: nieuwe teamsfeer installeren na fusie van Wivo en SBR
  • Resultaten:
    • Aandacht voor vragen, bezorgdheden en weerstand bij medewerkers
    • Functioneringsprincipes team VONK
    • Een positief klimaat creëren van efficiënte samenwerking, open communicatie en een goede relatie tussen mensen